torstaina, tammikuuta 18, 2007

Takoo, takoo, takoo

Saisikohan suomalaiseen peruskouluun ujutettua vielä perusseppätyön.
Haluaisin takoa itse omien ovieni saranat, pyyhekoukut, pannunaluset, sängynpäädyt, ilmapuntarit ja kirjatuet...

Aivan mahtavaa hommaa!!

Ahjossa hohkaa loimuavat liekit ja kilke käy kuumana. Yrität saada rautaa taipumaan tahtoosi, onnistutkin kunnes huomaat että "suora" materiaalipätkäsi onkin kierteellä vaivaiset 180 astetta. Mutta eipä huolta! Siitä vaan vasaralla rautaa ja rauta uudestaan lämpiämään!

Mutta hieno tuli! Itsetehdyssä naulakon naulakossa on jotain tenhoavaa. oikea:norppa vasen:maikkis
Tulee hyödyllinen ja kyvykäs olo. Ehkä sittenkin olen uudisraivaajien sukupolvea enkä leipäni valmiiksi viipailoituna ostanut uusavuton..
Kiitos taidokkaalle sepälle ja erittäin hyvälle opettajalle: http://www.rautionaika.fi/

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oho! Ai se oli tommosta! No toi oli kiva juttu. Mä ajattelin, että "taas joku on keksinyt, että splättis olisi tosi erikoista"...

Olette te tosi taitavia, molemmat.

Norppa kirjoitti...

Mut mä oon ihan oikeesti innostunut. Kaikkihan me tiedämme surullisen tarinan, jolloin norppa siirrettiin tyttöjenkäsitöistä poikienkäsitöihin - lähinnä siitä syystä ettei opettajan tarvitsisi enää katsella pikku virkkaajaa, ja päätyi tekemään peruskoulussa noin 8000 puulaatikkoa..
Mut mä voisin ihan oikeesti ite tehdä oman naulakkoni. Ja vielä ilmeilemättä!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...