lauantaina, helmikuuta 03, 2007

Panomies puutteessa - Hyvää Runebergin päivää!

Runebergin päivän kunniaksi kulttuuria.

Runoilijaesittelyssä: Esa Hirvonen

Panomies puutteessa

Onnesta ja rakkaudesta
minulla ei ole paljon sanottavaa.
Olen paska jätkä.
Pummi ja diiva.
Pystyn juomaan kaksi viikkoa
ilman rahaa, ilman käsiä, jos on tarvis.
Minulta on turha odottaa moraalista krapulaa,
katumusta syrjähypyistä, mustasukkaisuutta,
ymmärrystä syyllisyydentunnolle.
Olen leuhka jätkä.
Ylpeä ja onneton.
Kymmenen vuotta olen kuunnellut kapakoissa,
että tuosta pojasta tulee vielä jotain.
Olen niin hyvä sängyssä ja töissä.
Vaikka kirjoitan hyvin,
kuvittelen vielä enemmän.
Olen kaunis jätkä.
Panomies ja puutteessa.
Olen halvimmista räkälöistä, taiteiden yöstä,
meren rannalta, rikkaiden bileistä
turhaan etsinyt vertaistani naista.
Otan tyydytykseni niiltä,
jotka sietävät minua
yhden yön tai useamman.

Esa Hirvonen

Esa Hirvonen (s.1969) on Turusta kotikaupungin löytänyt reissumies ja runoilija. Hänen esikoiskirjansa Harlem ilmestyi 2001. Vuotta myöhemmin valon näki palindromirunokokoelma Takana kapakan akat.
kuva täältä
Kannattaa tsekata.


Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...