keskiviikkona, lokakuuta 28, 2009

Rakkaus merkillinen maa

Eräällä läheisellä ystävällämme on ollut tapana laulaa tätä laulua meille. Juhlana ja arkena. Laulun tulkinta on ollut teatraalista ja sitä on sekä esitetty, että kuunneltu asiaan kuuluvalla suunnattomalla tärkeydellä. Joka kerta se on saanut silmäni ihastuksesta selälleen.
En koskaan tiennyt laulun nimeä, pyysin vain aina että "Laula se "perhonen!!". Ja hän lauloi. Nyt saattaa olla ettemme enää koskaan kuule tuota kappaletta mutta ikinä emme unohda. Kyllä, rakkaus, se on merkillinen maa.

Rakkaus merkillinen maa

Mä lensin niin kuin perhonen
kohti tulta vääjäämättä
niin luulin, maahan rakkauden
en jätä tätä elämättä

Sun kanssas päivän jokaisen
mä elin ainutkertaisesti
sillä rakkaus on merkillinen maa,
niin merkillinen maa,
ja pysyvän sen luulin
kai ikuisesti

vaan aika muuttui
enää et
mua sytyttänyt niin kuin ennen
nyt ymmärränkin rakkaus on maa
me jossa eletään,
vain teeskennellen

vain sääli, älä syytä mua
oon yhtä onneton kuin sinä
sillä rakkaus on pettymyksen maa
se on pettymyksen maa
ja petturi kai oon eessäs minä

nyt eessäs seison nauraen
vain itkenyt oon sinun vuokses
oon kavaltaja, tiedän sen
enkä palaa enää luokses

vaan pakko onhan uudestaan
näin jotain tehdä elämälleen
vaikka rakkaus on pettymyksen maa
epävarma maa
niin silti sinne
mä tahdon jälleen
mä tahdon jälleen

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...